خواندن قرآن

فرهنگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
سلام علی آل یس سلامی چو بوی خوش آشنایی به وبلاگ صبح امیدخوش آمديد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مفيد ترين مطلب را انتخاب كنيد.

خواندن قرآن
نویسنده : خدیجه
تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1391

اگر قرآن از دهان ناپاك بيرون آيد، مصداق اين حديث پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله است كه؛ چه بسا تلاوت كننده قرآن، كه قرآن او را لعن مى‏ كند(گفتار معصومين(ع)، ص: 116)

پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله: هر گاه فردى از شما دوست داشت كه با پروردگارش سخن بگويد، قرآن بخواند.

**

پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله: بر تو باد خواندن قرآن؛ زيرا خواندن آن، كفّاره گناهان است و پرده‏ اى در برابر آتش و موجب ايمنى از عذاب است.

**

پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله: فرزندم! از خواندن قرآن، غافل مباش؛ زيرا كه قرآن، دل را زنده مى‏ كند و از فحشا و زشتكارى و ستم و گناه، باز مى‏ دارد.

**

كنز العمّال به نقل از ابن عمر: پيامبر خدا فرمود:" اين دل‏ها نيز همانند آهن، زنگار مى‏ بندند".

گفته شد: اى پيامبر خدا! صيقل دهنده دل‏ها چيست؟

فرمود:" تلاوت قرآن".

حكمت نامه پيامبر اعظم صلى الله عليه و آله و سلم(فارسى) ،ج‏4،ص:67-68

***************************************

عبد اللَّه بن سليمان از امام محمد باقر عليه السّلام روايت كرده است كه فرمود: هر كس قرآن را به حالت ايستاده در نماز بخواند، خداوند به هر حرفى از آن صد حسنه براى او مى‏ نويسد؛ و هر كس آن را در حال نشسته در نماز بخواند خداوند به ازاى هر حرفى پنجاه حسنه براى او ثبت مى‏ فرمايد؛ و هر كس قرآن را خارج از نماز بخواند، خداوند به ازاى هر حرف آن ده حسنه براى او مى‏ نگارد.(پاداش نيكى‏ها و كيفر گناهان، ص: 264)

*************************************

معاوية بن عمّار از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است كه فرمود: هر كس قرآن را بخواند، بى‏ نياز گردد، و پس از آن ديگر نيازى پيدا نمى ‏كند (و اگر قرآن چنين نكند) هيچ چيز ديگر او را بى‏ نياز نخواهد كرد(پاداش نيكى‏ها و كيفر گناهان، ص: 267)

*************************************

امام صادق عليه السّلام فرمود: هر جوان مؤمنى كه قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش آميزد و خداوند او را با فرشتگان كه سفير خدايند و بزرگمندانى نيك هستند همراه گرداند

**

امام صادق عليه السّلام فرمود: هر كه به دشوارى قرآن را فراگيرد، او را دو پاداش باشد و هر كه آن را به آسانى فراگيرد، در زمره نيكان است‏(ثواب الاعمال-ترجمه حسن زاده، ص: 229)

******************************************

ابو عبد اللَّه صادق (ع) گفت: همانا خانه ‏اى كه بنده مسلمان در آن تلاوت قرآن مى ‏كند، در نظر فرشتگان آسمانى درخشان است مانند درخشيدن ستاره تابان در نظر ساكنين دنيا.(گزيده كافى، ج‏1، ص: 341)

***************************************

مفضل بن عمر از امام صادق(عليه السلام) نقل کرده است که فرمود: بر شما باد به تلاوت قرآن! زيرا که درجات بهشت با عدد آيات مساوى است. روز قيامت به قارى قرآن گفته مي‌شود که: بخوان و بالا برو. و او هر آيه که مي‌خواند، يک درجه بالا مي‌رود (وسائل الشيعه، ج2، ص842)

****************************

امام صادق(عليه السلام):قرآن با شتاب‌زدگى خوانده نمي‌شود، بلکه کلمه کلمه و با دقت خوانده مي‌شود. پس به هر آيه‌اى که درباره بهشت مي‌رسيم، بايد مقدارى توقف کنيم و از خدا آن را بخواهيم و همچنين آيه‌اى که از جهنم سخن مي‌گويد، بايد به خدا پناه ببريم(مجمع البيان، ج10، ص288)

*************************

امام صادق(عليه السلام):واجب است که به هنگام تلاوت قرآن چه در نماز و چه در غير نماز، سکوت کنى و هر گاه در حضور تو قرآن خوانده شد، واجب است بر تو که سکوت کامل را رعايت کني»( مجمع البيان، ج1، 453)

**************************

امام صادق(عليه السلام) در مقام دعا مي‌فرمود:

«پروردگارا! عهدنامه خود را منتشر ساختي. پس نگاه مرا در آن عبادت قرار ده و قرائتم را تفکر و تفکرم را موجب عبرت. خدايا! قرائتم را قرائت بدون تفکر قرار مده و نظرم را در قرآن توأم با غفلت مگردان» (مصباح الانوار، ص141)

***********************

امام صادق(عليه السلام):قرآن کريم با حزن نازل شد، پس شما نيز آن را با حزن و خشوع بخوان».( کافي، ج1، ص449)

*********************

امام صادق(عليه السلام) مي‌فرمايد: «کسى که قرآن را از روى آن تلاوت کند، نور ديدگانش زياد مي‌ گردد و بار گناه پدر و مادرش سبک مي‌ شود؛ هر چند که هر دو کافر باشند».( کافي، ج2، ص449)

*****************

خانه‏ اى كه در آن قرآن خوانده مى ‏شود، ، بركت در آن خانه زياد مى‏ شود، وملائكه در آن حضور پيدا مى‏ كنند، و شيطانها از آن خانه دور مى‏ شوند، ، و خانه‏اى كه قرآن در آن خوانده نمى‏ شود و نام خدا در آن برده نمى ‏شود، بركت آن خانه كم است، و ملائكه از آن خانه رانده و دور مى‏ شوند و شيطانها در آن خانه حاضر مى‏ شوند»( اصول كافى، ج 4، ص 413.)

*******************

پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‏ فرمايند:هر خانه‏اى كه در آن زياد تلاوت قرآن شود، خير و بركت در آن زياد مى‏ شود، گستردگى و گشايش (در مال، ثروت، دانش، محبّت، قدرت، ...) در اهل خانه پيدا شده‏(مشكات هدايت، ص: 99)




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صبح امید و آدرس tagbakhshiyan1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 1220
:: کل نظرات : 3317

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 34
:: بازدید هفته : 30
:: بازدید ماه : 6363
:: بازدید سال : 26033
:: بازدید کلی : 327739

RSS

Powered By
loxblog.Com